Tillgänglighetsredogörelse för app

Appen Karlshamn Energi finns att hämta i App Store och Google Play.

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten i appen med syfte att låta alla användare kunna använda våra tjänster oavsett förutsättningar. Både app och Mina sidor är responsiva och fungerar med förstorad textstorlek.

Plattformen stödjer tabb-navigering och rubriker samt text är indelade i en hierarki som följer en logisk ordning. Rösttjänstupplästning är kompatibelt på båda app och webb-baserade ”Mina sidor” och anpassas efter språk som är valt i appen samt i mobilens eller webbläsarens inställningar. All navigering i plattformarna sker via knappar och element med tydliga, förklarande texter.

Kontrastvärden

Som en del i arbetet med att öka tillgängligheten siktar vi alltid på att uppfylla WCAGs riktlinjer för kontrastvärden och uppfyller idag till stor del AA-nivå, men även till viss del AAA-nivå..

Felrapportering

Om du behöver innehåll från appen eller Mina sidor på webben som inte är tillgängligt för dig kan du kontakta oss genom att ringa 0454-818 00 eller maila oss på kundservice@karlshamnenergi.se. Vill du rapportera in brister i webbplatsens tillgänglighet, meddela oss så vi kan se över det.

vill du RAPPORTERA BRISTER?

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss, så att vi får veta att problemet finns. Meddela oss synpunkter om tillgänglighetsproblem på vår webbplats.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter så kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Förbättringsområden

Ett område där vi ser att stor förbättringspotential för tillgängligheten är de grafer som visas upp i plattformen. Då dessa är komplexa och innehåller mycket information kan exempelvis skalning av textstorlek påverka användarupplevelsen. Detta är något vi kontinuerligt jobbar för att förbättra.

 

Redogörelsen uppdaterades den 28 november 2023.

Frågor & svar

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan binda ditt elpris till ett Fast elpris eller till ett Mixpris 50/50 (hälften rörligt månadspris och hälften fast elpris) genom att teckna elavtal här med mobilt BankID eller kontakta vår kundservice på telefon 0454-818 00 så hjälper de dig.

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få fiber där jag bor?

Gå in här och sök på din adress, så ser du om din adress finns med.

Vad ingår i kostnaden för min fiberanslutning?

I anslutningsavgift ingår markarbete på tomt samt installation av fiberkabel och en switch. Grävning på tomten utförs av KEAB. KEAB ansvarar sedan för att färdigställa överlämningspunkten inne i bostaden, vilket består av inblåsning av fiber och installation av switch.

Kan jag få fjärrvärme?

Karlshamn Energis fjärrvärmenät omfattar Karlshamns, Asarums, Mörrums och Svängstas tätorter. För att få veta om du kan få fjärrvärme till din bostad eller för att anmäla intresse kontakta vår energisäljare Roger Antonsson på telefon 0454 – 818 27. Du kan också fylla i vår intresseanmälan så kontaktar vi dig omgående.

Vattenfilm

Vi ser till att du får ett lokalproducerat vatten direkt från kranen, dygnet runt. Men vi behöver också vårda, rena, förnya och investera så att vi även i framtiden har ett friskt och gott vatten till dig som bor här.

Vi ser till att du får ett lokalproducerat vatten direkt från kranen, dygnet runt. Men vi behöver också vårda, rena, förnya och investera så att vi även i framtiden har ett friskt och gott vatten till dig som bor här.