vi laddar karlshamn
lADDA DIN ELBIL – FÅ 20% I RABATT

Ladda din elbil i våra laddstolpar snabbt och smidigt. Är du dessutom elhandelskund så får du 20% i rabatt! Du kan ladda din elbil och betala via appen Virta, en personlig tagg eller ditt bankkort.

 

REGISTRERA DIG


SKAPA ETT KONTO OCH BÖRJA LADDA
Skapa ett konto Välj om du vill ladda och betala din ellbilsladdning med Virtas app eller laddtagg. Är du elhandelskund och vill ha 20% rabatt så fyll i ditt kundnummer när du registrerar dig (står på din faktura från oss). Självklart kan du ladda på alla Virtas anslutna laddstolpar i Europa men rabatten gäller endast på Karlshamn Energis egna laddstationer.

Registrera/skapa konto här.

Ladda ner Virtas app:
App Store
Google Play


KUNDPORTAL I VIRTAS APP

Logga in på ditt konto i Virtas app. Under ”Profil” kan du se din aktuella ladd- och betalningshistorik, lägga till ditt betalkort och mycket annat.

 


ENGÅNGSBETALNING

Är du förbiresande eller sällanladdare så betalar du enkelt med ditt bankkort.

Betala med bankkort/gör en engångsbetalning här.

 


HITTA LADDSTÄLLE

Vi har idag över 100 laddstationer i Karlshamn.

Här hittar du alla våra laddställen.

 

För felanmälan gällande laddningen, laddstationen eller frågor gällande ditt konto, vänd dig till Virtas kundsupport på supportnordics@virta.global eller på telefon 010-55 17 900. Övriga frågor ring Karlshamn Energis kundservice på 0454-818 00 eller maila till kundservice@karlshamnenergi.se


BÖRJA LADDA!

Karlshamn Energi är ditt trygga lokala energibolag sedan 1898 med långsiktighet, hållbarhet och framtid i fokus. Vi finns alltid nära om du vill installera en laddbox hemma eller få smart laddning i ditt flerfamiljshus, arbetsplats eller bostadsrättsförening.

Ring 0454-818 00 eller maila din förfrågan till sol-ladd-lagring@karlshamnenergi.se 

Frågor & svar

Jag vill teckna elavtal åt företaget eller föreningen

Då ett BankID är personligt och i dagsläget inte finns för företag eller föreningar, önskar vi att ni tar kontakt med Kundservice på telefon 0454-818 00 eller mailar dem på kundservice@karlshamnenergi.se så hjälper de till.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan rörligt avtal eller timavtal. (För närvarande kan vi inte erbjuda fast elavtal). Aktuella priser hittar du här.

Rörligt elavtal innebär att du får olika elpriser varje månad beroende på prisutvecklingen. Med ett timavtal påverkas din kostnad av hur stor din elförbrukning är under dygnets olika timmar.

Hur binder jag mitt elpris?

På grund av de kraftiga prissvängningarna på elmarknaden så kan vi just nu inte erbjuda att teckna ett fast elpris på vår hemsida. Du kan teckna ett elavtal med rörligt elpris här med mobilt BankID, inne på ”Min Sidor” eller kontakta vår kundservice på telefon 0454-818 00 så berättar de mer.

Hur gör jag om jag vill byta elbolag?

Om du vill teckna avtal med ett annat elhandelsbolag än det du har nu så behöver du veta vilket datum ditt nuvarande avtal går ut och hur lång uppsägningstid du har. Oftast finns denna information på din faktura. Där finns även uppgift om anläggningsid och nätområdeskod som det nya elhandelsbolaget behöver för att kunna teckna ditt nya avtal. Om du tecknar ett nytt avtal innan det gamla går ut finns risken att du får betala en avgift för att avtalet bryts. Intresserad av att teckna avtal med Karlshamn Energi? Klicka här

Jag har inte fått min faktura?

Om du tycker att din faktura är sen ta kontakt med oss på kundservice, så kan vi se om den är skickad. Har vi rätt adress, men den har försvunnit på vägen skickar vi en kopia till dig. Du kan även gå in på ”Mina Sidor” och kontrollera om den finns sparad där.

Kan jag behålla Karlshamn Energi om jag flyttar?

Du kan behålla Karlshamn Energi som elhandelsleverantör oavsett om du flyttar till annan ort. Däremot kan du bara behålla oss som nätleverantör om du flyttar inom Karlshamns tätort. Ska du flytta glöm inte att meddela oss i god tid. Flyttanmälan gör du här.

 

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få uppskov eller betala via avbetalning?

Kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig

Varför är fakturan olika hög vid olika tillfällen?

Det beror på att vi debiterar faktisk förbrukning, dvs exakt det antal kWh som förbrukats i debiteringsperioden. Du kan följa din förbrukning på ”Mina Sidor” eller i vår app. Om du har ett avtal med rörligt pris så ändras det månadsvis.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

EN FILM OM EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL