elbil + elkund = rabatt 

Som elhandelskund hos Karlshamn Energi har du 20% rabatt på alla våra laddstationer. Bra va?

REGISTRERA DIG 
Börja med att gå till vår registreringssida på Virta.
Du kan välja att beställa en personlig tagg (kostnadsfritt) att använda på våra laddningsstationer eller använda Virtas app. Fyll i ditt kundnummer (det står på din faktura) om du är elhandelskund och vill ha rabatt eller klicka i rutan att du vill bli elhandelskund (så kontaktar vi dig med ett erbjudande på elavtal) så får du 20 % rabatt på dina framtida laddningar på Karlshamn Energis alla laddstationer. Självklart kan du ladda på alla Virtas anslutna laddstolpar i hela Sverige med din tagg eller via appen men rabatten gäller endast på Karlshamn Energis egna laddstationer. När du registrerar dig och lägger in ditt betalkort dras 200 kr första gången och när beloppet på ditt laddningskort sjunker under 100 kr överförs ytterligare 200 kr automatiskt. Smidigt eller hur?

 

SÅ GÖR DU

REGISTRERA DIG
Betala med Karlshamn Energis tagg.
 När du registrerat dig som kund och beställt en tagg laddar och betalar du med taggen. Du registrerar ditt betalkort i Kundportalen och första gången dras det 200 kr. När beloppet på ditt laddningskort sjunker under 100 kr överförs ytterligare 200 kr automatiskt. Smidigt eller hur!

Betala med Virta-appen. Ladda ner appen Virta efter att du registrerat dig som kund och välj ”Logga in”. Appen finns att hämta i Appstore eller via Google Play. När det är dags att ladda, öppna appen, ange laddstolpens ID-nummer (fem siffror) och starta din laddning.

Har du redan ett konto hos Virta kan du självklart fortsätta att ladda med din tagg eller app. Är du elhandelskund och vill ha rabatt på din laddning? Hör av dig till oss så löser vi det!

ENGÅNGSBETALNING UTAN REGISTERING
Förbiresande eller sällanladdare?
Du kan betala med bankkort/göra en engångsbetalning här. Du anger laddstolpens ID-nummer och tryck på ”Betala med kreditkort” och följ anvisningarna. Transaktionen genomförs efter din laddning och du får ett kvitto via mail. Observera att minimum summan som dras från ditt betalkort är 10 kr, oavsett hur mycket du laddat för. Laddstolpens ID-nummer hittar du på laddstolpens kortsida.

STARTA OCH AVSLUTA DIN LADDNING
Stoppa in kabeln, ladda och när du är klar, avslutar du din laddning på samma sätt som du påbörjade den, med app, tagg eller kort och betalning sker som du önskat. Kör försiktigt!

I vår app, Karlshamn Energi, hittar du alla samlade funktioner under ”För din Elbil”. Ladda ner appen i AppStore eller Google Play.

För felanmälan gällande laddningen, laddstationen eller frågor gällande ditt konto, vänd dig till Virtas kundsupport på supportnordics@virta.global eller på telefon 010-55 17 900. Övriga frågor ring Karlshamn Energis Kundservice på 0454-818 00 eller maila till kundservice@karlshamnenergi.se

 

 

Frågor & svar

Jag vill teckna elavtal åt företaget eller föreningen

Då ett BankID är personligt och i dagsläget inte finns för företag eller föreningar, önskar vi att ni tar kontakt med Kundservice på telefon 0454-818 00 eller mailar dem på kundservice@karlshamnenergi.se så hjälper de till.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan fast elpris, rörligt elpris eller en mix av båda. Du kan också välja att vintersäkra ditt elpris för extra trygghet.

Fast pris är en trygg avtalsform som ger dig en bra översikt över dina elkostnader under avtalsperioden, du kan välja 1/2, 1, 2, 3 eller 5 år. Aktuella priser hittar du här.

Rörligt elavtal innebär att du får olika elpriser varje månad beroende på prisutvecklingen. Är priset på el lågt, betalar du ett lägre elpris och vice versa.

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan göra det här på vår hemsida med mobilt BankID, inne på ”Min Sidor” eller kontakta vår kundservice 0454-818 00.

Hur gör jag om jag vill byta elbolag?

Om du vill teckna avtal med ett annat elhandelsbolag än det du har nu så behöver du veta vilket datum ditt nuvarande avtal går ut och hur lång uppsägningstid du har. Oftast finns denna information på din faktura. Där finns även uppgift om anläggningsid och nätområdeskod som det nya elhandelsbolaget behöver för att kunna teckna ditt nya avtal. Om du tecknar ett nytt avtal innan det gamla går ut finns risken att du får betala en avgift för att avtalet bryts. Intresserad av att teckna avtal med Karlshamn Energi? Klicka här

Jag har inte fått min faktura?

Om du tycker att din faktura är sen ta kontakt med oss på kundservice, så kan vi se om den är skickad. Har vi rätt adress, men den har försvunnit på vägen skickar vi en kopia till dig. Du kan även gå in på ”Mina Sidor” och kontrollera om den finns sparad där.

Kan jag behålla Karlshamn Energi om jag flyttar?

Du kan behålla Karlshamn Energi som elhandelsleverantör oavsett om du flyttar till annan ort. Däremot kan du bara behålla oss som nätleverantör om du flyttar inom Karlshamns tätort. Ska du flytta glöm inte att meddela oss i god tid. Flyttanmälan gör du här.

 

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få uppskov eller betala via avbetalning?

Kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig

Varför är fakturan olika hög vid olika tillfällen?

Det beror på att vi debiterar faktisk förbrukning, dvs exakt det antal kWh som förbrukats i debiteringsperioden. Ofta förbrukar man mer el under vintern, framför allt om bostaden värms upp med el. Du kan följa din förbrukning på ”Mina Sidor”. Om du har ett avtal med rörligt pris så ändras det månadsvis.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

EN FILM OM EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL