Det ska vara lätt att ladda hemma, på stan eller på arbetsplatsen.

KE_bil

Vi månar om vår miljö och allt fler ser sig om efter andra alternativ till bensin- och dieseldriva fordon och ett stort steg i rätt riktning är att göra det lättillgängligt. Det ska vara enkelt att äga en elbil och ju fler som kör på eldrivna fordon desto mindre blir utsläppen och bullret i vår stad!

Karlshamn Energi satsar stort på infrastrukturen för elbilar framöver och i vårt samarbete med näringslivet, kommunen och landstinget finns det nu även laddstationer vid flera olika arbetsplatser.

I dagsläget har vi cirka 50 laddpunkter i Karlshamn och det planeras för fler.

Ladda och kör försiktigt!

Var du kan ladda samt information om hur du laddar/betalar hittar du i vår app som du hämtar i AppStore eller i Google Play

 


elbil + elkund = rabatt

Som elhandelskund hos Karlshamn Energi har du 20% rabatt på alla våra laddstationer. Bra va? 

För att ta del av rabatten måste du registrera dig här!


smart laddbox till din elbil

Ladda på hemmaplan!

Installera din laddbox hemma så laddar du både snabbare, säkrare och smartare.

Vi erbjuder en riktigt bra laddbox och en komplett installation. Och du vet väl om att du kan söka ”Ladda hemma bidrag” med upp till 10 000 kronor från Naturvårdsverket.

Garo Wallbox GLB

Laddboxen är kompatibel med alla nya laddbara bilar med fast laddkabel (Europastandard Typ 2) eller uttag. Den klarar upp till och med 22 kWh som motsvarar cirka 12 mil/timme.

Automatisk lastbalansering
Med automatisk lastbalansering får du ut det mesta möjliga av din laddbox utan att överbelasta huvudsäkringen.

Wifi-uppkoppling 
Med Wifi-uppkoppling får du tillgång till smarta funktioner såsom framtida mjukvaru-uppdateringar och schemastyrd laddning.

Komplett installation. Vi hjälper dig med allt.

Pris från ca 15 000 kr inkl. moms beroende på utrustning samt vilken modell (1-fas, 3-fas etc.) exkl. bidrag.

Kontakta Rickard Holmström för kostnadsförslag.

 

 

Frågor & svar

Jag vill teckna elavtal åt företaget eller föreningen

Då ett BankID är personligt och i dagsläget inte finns för företag eller föreningar, önskar vi att ni tar kontakt med Kundservice på telefon 0454-818 00 eller mailar dem på kundservice@karlshamnenergi.se så hjälper de till.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan fast elpris, rörligt elpris eller en mix av båda. Du kan också välja att vintersäkra ditt elpris för extra trygghet.

Fast pris är en trygg avtalsform som ger dig en bra översikt över dina elkostnader under avtalsperioden, du kan välja 1/2, 1, 2, 3 eller 5 år. Aktuella priser hittar du här.

Rörligt elavtal innebär att du får olika elpriser varje månad beroende på prisutvecklingen. Är priset på el lågt, betalar du ett lägre elpris och vice versa.

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan göra det här på vår hemsida med mobilt BankID, inne på ”Min Sidor” eller kontakta vår kundservice 0454-818 00.

Hur gör jag om jag vill byta elbolag?

Om du vill teckna avtal med ett annat elhandelsbolag än det du har nu så behöver du veta vilket datum ditt nuvarande avtal går ut och hur lång uppsägningstid du har. Oftast finns denna information på din faktura. Där finns även uppgift om anläggningsid och nätområdeskod som det nya elhandelsbolaget behöver för att kunna teckna ditt nya avtal. Om du tecknar ett nytt avtal innan det gamla går ut finns risken att du får betala en avgift för att avtalet bryts. Intresserad av att teckna avtal med Karlshamn Energi? Klicka här

Jag har inte fått min faktura?

Om du tycker att din faktura är sen ta kontakt med oss på kundservice, så kan vi se om den är skickad. Har vi rätt adress, men den har försvunnit på vägen skickar vi en kopia till dig. Du kan även gå in på ”Mina Sidor” och kontrollera om den finns sparad där.

Kan jag behålla Karlshamn Energi om jag flyttar?

Du kan behålla Karlshamn Energi som elhandelsleverantör oavsett om du flyttar till annan ort. Däremot kan du bara behålla oss som nätleverantör om du flyttar inom Karlshamns tätort. Ska du flytta glöm inte att meddela oss i god tid. Flyttanmälan gör du här.

 

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få uppskov eller betala via avbetalning?

Kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig

Varför är fakturan olika hög vid olika tillfällen?

Det beror på att vi debiterar faktisk förbrukning, dvs exakt det antal kWh som förbrukats i debiteringsperioden. Ofta förbrukar man mer el under vintern, framför allt om bostaden värms upp med el. Du kan följa din förbrukning på ”Mina Sidor”. Om du har ett avtal med rörligt pris så ändras det månadsvis.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

EN FILM OM EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL

EN MÄNSKLIGARE VÄRLD GÅR PÅ EL