Registrera din vattenförbrukning
För att vi ska kunna debitera dig så korrekt som möjligt bör du med jämna mellanrum läsa av din vattenmätarställning. Du hittar dina uppgifter på din faktura eller i vår app/Mina sidor. Kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du skickar. Önskar du få en bekräftelse, måste du ange din e-postadress.
Har du nyligen fått din mätare utbytt till en smart vattenmätare, behöver du inte registrera din förbrukning här, den läser vi av automatiskt.
Hur binder jag mitt elpris?
På grund av de kraftiga prissvängningarna på elmarknaden så kan vi just nu inte erbjuda att teckna ett fast elpris på vår hemsida. Du kan teckna ett elavtal med rörligt elpris här med mobilt BankID, inne på ”Min Sidor” eller kontakta vår kundservice på telefon 0454-818 00 så berättar de mer.
Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?
E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.
Kan jag få fiber där jag bor?
Gå in här och sök på din adress, så ser du om din adress finns med.
Vad ingår i kostnaden för min fiberanslutning?
I anslutningsavgift ingår markarbete på tomt samt installation av fiberkabel och en switch. Grävning på tomten utförs av KEAB. KEAB ansvarar sedan för att färdigställa överlämningspunkten inne i bostaden, vilket består av inblåsning av fiber och installation av switch.
Kan jag få fjärrvärme?
Karlshamn Energis fjärrvärmenät omfattar Karlshamns, Asarums, Mörrums och Svängstas tätorter. För att få veta om du kan få fjärrvärme till din bostad eller för att anmäla intresse kontakta vår energisäljare Roger Antonsson på telefon 0454 – 818 27. Du kan också fylla i vår intresseanmälan så kontaktar vi dig omgående.

Vi ser till att du får ett lokalproducerat vatten direkt från kranen, dygnet runt. Men vi behöver också vårda, rena, förnya och investera så att vi även i framtiden har ett friskt och gott vatten till dig som bor här.