Vi söker inköpare till ekonomiavdelningen

Nu utökar vi vår ekonomiavdelning och vi söker dig som vill arbeta strukturerat och affärsmässigt med inköp och upphandlingar i en investerande organisation!

Som Inköpare hos oss kommer du att ansvara för vår inköpsprocess inklusive upphandlingar, hantering av leverantörer och avtal. Ansvaret för löpande inköp kommer att vara fortsatt delegerat i vår verksamhet och din roll blir att aktivt utveckla och stödja oss i våra i inköpsfrågor, samt att samordna koncernens inköpsarbete. Du driver inköpsprocessen och genomför upphandlingar, i nära samarbete med verksamheten. Du säkerställer regler och avtal enligt interna och externa regelverk inklusive Lagen om offentlig upphandling (LUF/LOU).

I ditt löpande inköpsarbete initierar och skapar du nya avtal, genomför leverantörsbedömningar och uppföljningar samt arbetar med en god struktur i leverantörsdatabasen. Du säkerställer att verksamheten känner till och arbetar efter de rutiner och avtal som är upprättade. Du är proaktiv och lyhörd inför kommande behov av investeringar och startar inköps- och upphandlingsprocesser i god tid. Det förekommer även vissa administrativa uppgifter.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete i privat eller offentlig sektor. Kunskap inom LOU/LUF är meriterande men störst vikt lägger vi vid ditt intresse och förmåga att lära dig. Vi ser gärna att du utöver yrkeserfarenhet har en akademisk utbildning från högskola inom inköp, juridik, ekonomi eller motsvarande. Du behärskar obehindrat Officepaketets programvaror samt skapar snabbt en förståelse för nya system. Din förmåga till muntlig och skriftlig kommunikation i främst svenska är mycket god.

Till denna nyinrättade tjänst är dina egenskaper av största vikt. Du är en självgående person som tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter men som samtidigt är lyhörd och har ett intresse för vår verksamhet. Du trivs med mycket interna och externa kontakter och skapar goda relationer till din omgivning. Du är driven och proaktiv utan att ge avkall på dokumentation, struktur och de regelstyrda aspekterna av inköps- och upphandlingsarbetet. Du tycker om siffror, ekonomi och har alltid ett affärsmässigt perspektiv i ditt arbete.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Maxkompetens. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller therese.hulte@maxkompetens.se.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan snarast med sista ansökningsdag den 1/9 2019, ansökan sker via Maxkompetens hemsida.

Tillbaka