Ring så svarar vi!

OBS! Vid akuta fel utanför kontorstid (kl 8–16) – ring SOS Alarm 0470-270 26.

På vardagar, kl 8–16 (lunchstängt mellan 12-13) svarar vår Kundservice på frågor om allt från hur du kan få snabbt internet, närproducerad ström och värme till hur våra olika elavtal fungerar eller hur din förbrukning av el, värme och vatten ser ut (Mina sidor). Du kan ringa, maila, eller kontakta oss via vår chatt – och hälsa på oss på Prinsgatan 45 i Karlshamn.

Vi finns när du behöver oss. Vi hörs!

Karlshamn Energi AB / Karlshamn Energi Elförsäljning AB
Box 174
374 23 Karlshamn
Besöksadress: Prinsgatan 45, 374 33 Karlshamn
Telefon: 0454-818 00
Felanmälan efter kontorstid: SOS Alarm 0470-270 26
Telefax: 0454-893 30
E-post: info@karlshamnenergi.se

Org.nr Karlshamn Energi AB 556223-8849
Org nr Karlshamn Energi Elförsäljning AB 556527-9345

Söker du någon av våra medarbetare? Här hittar du oss


över 90% Nöjda kunderke_bilder_300_kollage

Vilket betyg – återigen har vi höjt vårt ”Nöjd Kund Index”! NKI-undersökning 2015 visar att över 90% av våra kunder är nöjda med oss!

Vi är oerhört glada och stolta över resultatet som visar att våra kunder uppskattar den service vi tillhandahåller

Vi ser med tillförsikt fram mot nästa kundundersökning som görs 2017.

Frågor & svar

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan göra det via vår webbplats på ”Teckna avtal”  eller kontakta vår kundservice 0454-818 00.

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få fiber där jag bor?

Gå in här och gör din anmälan. Där ser du om din adress finns med under Fokus-, planerade eller leveransklara områden.

Kan jag få fjärrvärme?

Karlshamn Energis fjärrvärmenät omfattar Karlshamns, Asarums, Mörrums och Svängstas tätorter. För att få veta om du kan få fjärrvärme till din bostad eller för att anmäla intresse kontakta vår energisäljare Roger Antonsson på telefon 0454 – 818 27. Du kan också fylla i vår intresseanmälan så kontaktar vi dig omgående.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan fast elpris, rörligt elpris eller en mix av båda. Du kan också välja att vintersäkra ditt elpris för extra trygghet.

Fast pris är en trygg avtalsform som ger dig en bra översikt över dina elkostnader under avtalsperioden, du kan välja 1/2, 1, 2, 3 eller 5 år. Aktuella priser hittar du här.

Rörligt elavtal innebär att du får olika elpriser varje månad beroende på prisutvecklingen. Är priset på el lågt, betalar du ett lägre elpris och vice versa.

Hur gör jag om jag vill byta elbolag?

Om du vill teckna avtal med ett annat elhandelsbolag än det du har nu så behöver du veta vilket datum ditt nuvarande avtal går ut och hur lång uppsägningstid du har. Oftast finns denna information på din faktura. Där finns även uppgift om anläggningsid och nätområdeskod som det nya elhandelsbolaget behöver för att kunna teckna ditt nya avtal. Om du tecknar ett nytt avtal innan det gamla går ut finns risken att du får betala en avgift för att avtalet bryts. Intresserad av att teckna avtal med Karlshamn Energi? Klicka här

EN FILM OM VÅRT SPONSRINGSARBETE

VI GER TILLBAKA

VI GER TILLBAKA