välkommen!

OBS! Vid akuta fel utanför kontorstid – ring SOS Alarm 0470-270 26.

Vår Kundservice på frågor om allt från hur du kan få snabbt internet, närproducerad ström och värme till hur våra olika elavtal fungerar eller hur din förbrukning av el, värme och vatten ser ut. Du kan ringa, maila eller chatta. Du kan du även besöka oss på Prinsgatan 45 i Karlshamn.

Våra öppettider (helgfria vardagar):
Måndag-torsdag kl. 08-12 och kl. 13-16.
Fredagar kl. 08-12 och kl. 13-15.

APP APP APP. Ladda gärna ner vår app som du hittar i App Store eller Google Play.
Med vår app kan du som kund få tydlig överblick över din energiförbrukning och elproduktion, dina avtal och energikostnader. Med prognoser, tips och analyser kan du få en ökad förståelse för din förbrukning och påverka när du använder din el. Du får dessutom tillgång till en massa andra smarta funktioner som att styra din elbilsladdning och ditt smarta hem. Och du kan enkelt hålla koll på badtemperaturer och driftinformation eller var du laddar elbilen i Karlshamn. Läs mer om appen här.

MINA SIDOR WEBB. Vill du hellre besöka Mina sidor på webben, klicka här.

KONTAKTUPPGIFTER KARLSHAMN ENERGI
Brev: Box 174, 374 23 Karlshamn
Besöksadress: Prinsgatan 45, 374 33 Karlshamn
Telefon: 0454-818 00
Felanmälan efter kontorstid: SOS Alarm 0470-270 26
E-post: kundservice@karlshamnenergi.se

Letar du efter företagsuppgifter till våra olika bolag? Kika här 

Söker du någon av våra medarbetare? Här hittar du oss

 

 

Frågor & svar

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan binda ditt elpris till ett Fast elpris eller till ett Mixpris 50/50 (hälften rörligt månadspris och hälften fast elpris) genom att teckna elavtal här med mobilt BankID eller kontakta vår kundservice på telefon 0454-818 00 så hjälper de dig.

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Jag vill få fakturan till Kivra - hur gör jag?

Ladda ner appen Kivra, registrera ett bankkonto och anslut dig med Mobilt Bank ID. Från och med februari 2025 kan du kunna ta emot din faktura eller fakturakopia digitalt i Kivra.

  • Får du idag din faktura på posten och är ansluten till Kivra, kommer din faktura automatiskt att hamna i Kivra.
  • Har du betalning via autogiro och får fakturaspecifikationen på posten kommer du att behålla ditt autogiro men får specifikationen skickad till din Kivra.
  • Har du e-faktura eller e-mailfaktura kommer du inte påverkas, om du inte själv väljer att ändra betal/leveranssätt.

Om du inte vill få fakturan eller fakturakopian från oss skickad till din digitala brevlåda, behöver du ändra dina inställningar i Kivra.

Läs mer om Kivra och hur du ändrar dina inställningar på kivra.se

Kan jag få fiber där jag bor?

Gå in här och sök på din adress, så ser du om din adress finns med.

Kan jag få fjärrvärme?

Karlshamn Energis fjärrvärmenät omfattar Karlshamns, Asarums, Mörrums och Svängstas tätorter. För att få veta om du kan få fjärrvärme till din bostad eller för att anmäla intresse kontakta vår energisäljare Roger Antonsson på telefon 0454 – 818 27. Du kan också fylla i vår intresseanmälan så kontaktar vi dig omgående.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan rörligt avtal såsom Rörligt månadspris eller Timpris. Men du kan också välja mellan Fast elpris och Mixpris 50/50. Aktuella priser hittar du här.

 

EN FILM OM VÅRT SPONSRINGSARBETE

VI GER TILLBAKA

VI GER TILLBAKA