välkommen!

OBS! Vid akuta fel utanför kontorstid (vardagar kl 8–16) – ring SOS Alarm 0470-270 26.

På vardagar, kl 8–16 svarar vår Kundservice på frågor om allt från hur du kan få snabbt internet, närproducerad ström och värme till hur våra olika elavtal fungerar eller hur din förbrukning av el, värme och vatten ser ut (Mina sidor). Du kan ringa, maila, eller kontakta oss via vår chatt – och hälsa på oss på Prinsgatan 45 i Karlshamn. 

Sommartider: Mellan vecka 26-34 håller vi lunchstängt kl 12-13.

Karlshamn Energi AB / Karlshamn Energi Elförsäljning AB
Box 174
374 23 Karlshamn
Besöksadress: Prinsgatan 45, 374 33 Karlshamn
Telefon: 0454-818 00
Felanmälan efter kontorstid: SOS Alarm 0470-270 26
Telefax: 0454-893 30
E-post: info@karlshamnenergi.se

Org.nr Karlshamn Energi AB 556223-8849
Org nr Karlshamn Energi Elförsäljning AB 556527-9345

Söker du någon av våra medarbetare? Här hittar du oss

 



NKI-undersökning 2017

Den senaste NKI-undersökning från SKOP visar att 92 % av våra kunder är nöjda med oss och hela 60 % svarar att de är mycket eller extremt nöjda! Fantastiskt!

Det våra kunder uppskattar mest är att vi är en lokal aktör med bra prissättning och har en hög service! Och vi är oerhört glada och stolta över att kundlojaliteten och förtroendet har ökat och inte minst att vår fantastiska personal får ett väldigt bra betyg!

Tack alla som tog er tid att svara på frågorna! Det är ett viktigt underlag för oss i vår strävan i att bli ännu lite bättre!

 

 



APP APP APP!

Allt samlat på ett och samma ställe!

Med Karlshamn Energis app får du meddelande, notiser och erbjudanden direkt i din mobil och du uträttar dina ärenden på ett enkelt och smidigt sätt. Nu finns vi där du är!

NYHET! Nu kan du ladda din elbil genom att starta ”Ladda Elbilen” i vår app och följa badtemperaturerna på några av Karlshamns kommuns badplatser live.

Hämta appen idag!

 

 

 



Skanna QR-koden med en QR-läsare för din mobil eller hämta från App Store eller Google Play

Frågor & svar

Jag vill teckna elavtal åt företaget eller föreningen

Då ett BankID är personligt och i dagsläget inte finns för företag eller föreningar, önskar vi att ni tar kontakt med Kundservice på telefon 0454-818 00 eller mailar dem på kundservice@karlshamnenergi.se så hjälper de till.

Hur binder jag mitt elpris?

Du kan göra här på vår hemsida med mobilt BankID eller kontakta vår kundservice 0454-818 00.

Kan jag betala via Autogiro eller E-faktura?

E-faktura registrerar du på din banks hemsida. Autogiro kan du antingen registrera på din banks hemsida eller på vår hemsida här. Du behöver ha ditt kundnummer hos oss och ditt kontonummer till hands.

Kan jag få fiber där jag bor?

Gå in här och sök på din adress, så ser du om din adress finns med under Fokus-, planerade eller leveransklara områden.

Kan jag få fjärrvärme?

Karlshamn Energis fjärrvärmenät omfattar Karlshamns, Asarums, Mörrums och Svängstas tätorter. För att få veta om du kan få fjärrvärme till din bostad eller för att anmäla intresse kontakta vår energisäljare Roger Antonsson på telefon 0454 – 818 27. Du kan också fylla i vår intresseanmälan så kontaktar vi dig omgående.

Varför får jag en faktura från min nätägare och en från Karlshamn Energi?

Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger elnätet där du bor. Avtalet tecknas när du anmäler inflyttning. Det andra är ett elhandelsavtal med det företag som du köper el av, ditt elhandelsföretag.

Vilka elavtal kan jag välja mellan?

Du kan välja mellan fast elpris, rörligt elpris eller en mix av båda. Du kan också välja att vintersäkra ditt elpris för extra trygghet.

Fast pris är en trygg avtalsform som ger dig en bra översikt över dina elkostnader under avtalsperioden, du kan välja 1/2, 1, 2, 3 eller 5 år. Aktuella priser hittar du här.

Rörligt elavtal innebär att du får olika elpriser varje månad beroende på prisutvecklingen. Är priset på el lågt, betalar du ett lägre elpris och vice versa.

Hur gör jag om jag vill byta elbolag?

Om du vill teckna avtal med ett annat elhandelsbolag än det du har nu så behöver du veta vilket datum ditt nuvarande avtal går ut och hur lång uppsägningstid du har. Oftast finns denna information på din faktura. Där finns även uppgift om anläggningsid och nätområdeskod som det nya elhandelsbolaget behöver för att kunna teckna ditt nya avtal. Om du tecknar ett nytt avtal innan det gamla går ut finns risken att du får betala en avgift för att avtalet bryts. Intresserad av att teckna avtal med Karlshamn Energi? Klicka här

EN FILM OM VÅRT SPONSRINGSARBETE

VI GER TILLBAKA

VI GER TILLBAKA